-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:17255 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:7

چگونه مي شود فهميد كه مرجعيت شخصي مورد تاييد امام زمان ( عج ) مي باشد؟
اين كه انسان چگونه بفهمد اجتهاد و مرجعيت شخصي مورد تاييد امام زمان ( عج ) هست يا نه منوط به نكاتي هست كه به طور اختصار به ذكر آنهامي پردازيم. به طور صد در صد قضاوت درباره اين كه مرجعيت فلان مرجعي مورد تاييدامام هست و مرجعيت شخص ديگري مورد تاييد نيست ، ممكن نيست . مگر ازراه اين كه كسي خود با امام در ارتباط باشد و از رضايت آن حضرت خبر حاصل بكند .در توقيعي از امام عصر ( عج ) آمده است : ( ( و اما الحوادث الواقعه فارجعوا فيها الي رواه حديثنا فانهم حجتي عليكم و انا حجه الله عليهم ؛ امادر حوادث واقعه به راويان احاديث ما روي آوريد، كه اينان حجت من برشمايند و من حجت خدا بر ايشانم ) ) ، ( بحارالانوار، ج 53، ص 181، ح 10،دارالكتب الاسلاميه - مستدرك الوسايل ، ج 18، ص 317، ح 21458،مكتبه الاسلاميه ) . براي تشخيص اين كه كدام يك از فقيهان مورد تاييدامام ( ع ) است ، بايد به ملاك ها و معيارهايي كه از معصومين ( ع ) وارد شده است توجه كنيم و طبق آن مرجع تقليد خود را تعيين كنيم . در بيان آن معيارها، امام حسن عسكري ( عج ) از امام صادق ( ع ) نقل مي فرمايند : ( ( قال رجل للصادق ( ع ) ... فاما من كان من الفقها صاينا لنفسه حافظ لدينه مخالفاعلي هواه مطيعا لامر مولاه فللعوام ان يقلدوه و ذلك لايكون الا بعض فقهاالشيعه لاكلهم... ؛ فقيهي كه خويشتن دار، حافظ دين ، مخالفت هواي نفس و مطيع امر مولايش باشد، عوام ( توده مردم ) حق تقليد از او را خواهندداشت و اين صفات در همه فقها نيست ، بلكه در بعضي از فقها هست ) ) ، ( وسايل الشيعه ، ج 18، ابواب صفات قاضي ، ح 20، ص 94 و 95،مكتبه الاسلاميه ) . بنابراين در تشخيص مجتهد و مرجع مورد تاييد امام ( ع ) ، اين معيارها را بايد در نظر داشت . اين خود مردمند كه بايد درباره آنها مطالعه وتحقيق كنند .از طرف ديگر همه ما مامور به ظاهر هستيم ؛ بنابراين كسي كه ظاهر او نشان دهنده چنين شرايطي است و به وسيله علما نيز فقاهت اوتاييد گردد، مصداق روايت بالا شناخته مي شود .;

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.